PDA

View Full Version : Demontare planetare cu cheie dintata



FlorentinPavel
11.03.2012, 10:20
Stie cineva care e denumirea tehnica a cheii dintate (dinti de soricel), speciale pentru demontarea planetarelor la partea dinspre cutia de viteze ?

Cu ani in urma, cand in RO nu aparusera masini straine multe ca azi, am avut un Audi 100 din 1979, la care am desfacut suruburile respective cu dalta si ciocanul, dupa zeci de incercari nereusite ba cu clesti si patenti, chei de desfacut tevi, inbusuri hexagonale batute fortat etc.

Asta fiindca aveam nevoie sa schimb ambreiajul, iar la service voiau sa dea jos motorul, pt. ca nu puteau da jos cutia de viteze din cauza acelor suruburi.

Eu am o trusa completa de tot felul de chei dintate, dar niciunul dintre capetele respective nu se potriveste.

Doresc asadar sa aflu cum se cheama acea cheie, ce marime are si de unde se poate procura pe comanda probabil.

Multumesc.

Am cautat si nu am gasit informatii pe internet.

armando_16V
11.03.2012, 14:18
gasesti de la Yato set de capuri (bituri) si gasesti si cel de planetara acolo

uite aici exemplu : http://forum.4tuning.ro/528-scule-echipamente-service/198411-vand-trusa-bituri-yato-yt0400.html

si ai in set adaptorul pentru clichet , restul te descurci si singur :D ...si vezi sa fie curatate suruburile inainte sa bagi bitul in ele pentru ca daca ai jeg acolo nu intra destul si rotunjesti capul surubului ... apoi ajungi la vechea metoda - ciocan, dalta etc

FlorentinPavel
11.03.2012, 14:52
Multumesc pt. raspuns, dar eu vreau raspuns concret, cap torx sau cap stea de 14 sau de 16 sau de 18, altfel risc sa cumpar o trusa intreaga din care sa nu mi se potriveasca niciun cap.

Yato sunt intr-adevar cele mai bune, insa in poza respectiva apar niste capete lungi care sigur se rup, eu am mai rupt asa ceva fiindca mi-am pus muschii pe ele.
Am vazut la service cap scurt si foarte gros, dintr-o trusa speciala pt. socuri, se pot monta in niste bormasini care dau impacturi si deblocheaza orice surub.

Nu e de joaca, teoretic e simplu, dar practic distrugi o masina ca sa deblochezi niste suruburi.

In mod normal eu prelungesc tubulara cu o ranga,ca sa am forta si asa mi se rup cheile in suruburi blocate cu sprayuri intregi de degripant.

armando_16V
11.03.2012, 16:19
nu e torx la planetara . e stelata cu 12 colturi parca si o ai aia in trusa ... si ideal e sa folosesti varianta lunga ca sa nu te lovesti cu adaptorul in burduf. gasesti si set doar de stelate la vreo 30ron de la yato

FlorentinPavel
11.03.2012, 18:57
Multumesc si pt. acest raspuns, macar am aflat sigur ca nu e torx.

E bun si sfatul ca trebuie o cheie mai lunga, care sa nu loveasca la rotire in burduf sau capul planetarei.

Eu am patit-o, la un service si-au rupt cheile in acele suruburi, au distrus suruburile cu dalta si tot nu le-au desfacut, dupa care voiau sa dea jos motorul ca sa schimbe ambreiajul...

O sa ma adresez celor de la Yato, sa-mi dea o trusa, desi eu voiam in loc de toata trusa mai multe chei identice pt. planetare, chiar la acelasi pret.

La planetarele de VW - Audi nu ai voie sa gresesti ca se intampla cea mai mare drama, poti sa spargi si cutia batand pe acolo.

p_a_u_l
11.03.2012, 19:08
daca ai sculele potrivite si stii sa lucrezi cu ele nu ai nici cea mai mica problema, nu e mare filozofie sa desfaci niste planetare.
cand pui cheia pe fiecare surub, da i 2-3 ciocane in ea cu simt ca sa se aseze calumea, si apoi pui adaptoru si incepi sa desfaci, altfel risti sa rotunjesti surubu

FlorentinPavel
11.03.2012, 19:18
Nu e asa simplu.
Bati in cheie desigur, dar ce faci cand se rupe cheia in surub, fiindca e asa blocat de nu se destepeneste nici cu ranga in prelungire ?
Ce faci cand sare capul surubului cu tot cu cheie si filetul ramane in planetara, sudat in apa cu sare de la deszapeziri ?
Eu ieri amaruncat niste suruburi rupte, o sa le caut in zapada si fac poze.

Ugod
11.03.2012, 20:57
din ce ai descris in primul port e vorba de piulita de la planetara de la roata nicidecum de imbusurile de la cutie
alea de la cutie nu ai ce sa cauti cu ranga pe ele ..doar la roata
pui imbusul si cheia de 10 si se desfac sunt stranse de fabrica cu simt ..daca nu poti in cel mai rau caz in care este bulit capul surubului pui dalta

armando_16V
11.03.2012, 22:06
piulita de la roata cel mai usor o desfaci cand masina e pe roti si cineva calca frana

Alex DUBz
11.03.2012, 22:14
din ce ai descris in primul port e vorba de piulita de la planetara de la roata nicidecum de imbusurile de la cutie


primul post:


Stie cineva care e denumirea tehnica a cheii dintate (dinti de soricel), speciale pentru demontarea planetarelor la partea dinspre cutia de viteze ?

FlorentinPavel
12.03.2012, 12:35
Pai eu la partea dinspre cutia de viteze ma refer. nu la roata.

Acolo e o flansa iesita din cutia de viteze, in care planetara e prinsa prin mai multe suruburi gen inbus, dar in loc de hexagon au dinti.Am remarcat ca multa lume desconsidera deblocarea acelor suruburi, care sunt sudate in apa cu sare de la deszapeziri.

Am dat cu degripant degeaba.

Am dat cu lichid de frana degeaba,am lasat si doua zile sa actioneze.

In final unul dintre suruburi s-a rupt, altul s-a deformat fara sa scape cheia din el.

Am batut in cheie ca sa nu scape si sa intre bine in surub.

Le desfac ca nu pot da jos fansa de la catalizator, nu am loc, am desfacut un surub, care dupa desfiletare stergea filetul in urma.

FlorentinPavel
14.03.2012, 17:45
Am aflat din alte surse: capetele dintate pt. demontare planetare la partea dinspre cutie au denumirea tehnica "spline".

Sunt de diverse marimi, numerotate cu un M in fata, adica de ex. M5, M6, M8 s.a.m.d.

Denumirea populara "dinti de soricel" e bine sa fie completata de explicatia "cap dintat de tip stea in 12 dinti", daca termenul spline nu e cunoscut.

Acum ramane sa aflu ce marime trebuie la planetare.

Se vand si la bucata, nu e nevoie de investitii costisitoare, truse, seturi s.a.m.d.

Eu am luat totusi un set cu 8 lei/5 piese de cea mai buna calitate.

Sper ca informatiile sa le fie de folos si altora.